Batxillerat

Aqui trobareu informació sobre assessoraments per la realització de treballs de recerca, estaments que convoquen diferents premis per a treballs de recerca de batxillerat i finalment una relació de treballs de recerca premiats, realitzats per alumnat del qual vaig ser la tutora de recerca.

ASSESSORAMENT TREBALLS DE RECERCA

índice

Necessites suport per al treball de recerca de Batxillerat? Des del CSIC et poden donar un cop de mà. Explica’ls el teu projecte a csic.aula@dicat.csic.es i buscaran l’investigador o investigadora que pugui assesorar-te.

logo ICFO

Si vols investigar la llum i les seves aplicacions, mira’t totes les possibilitats que oferten i amb la possibilitat de poder presentar el treball de recerca al Young Photonics Congress organitzat per ICFO.

 

logo_home_nou

La Universitat de Barcelona disposa de diversos programes de suport adreçats als estudiants de batxillerat que vulguin assessorament per fer el treball de recerca (TR). Les opcions són múltiples i variades, però l’objectiu és sempre connectar tutors i estudiants de batxillerat que estan preparant el TR amb investigadors i grups de recerca de la UB per tal d’ajudar-los en el desenvolupament dels treballs i vincular els estudiants amb el món universitari.

Per coordinar aquests contactes, l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) ha creat el projecte Foment de la Recerca en Centres de Secundària (FORCES), però també hi ha facultats que, des de fa temps, tenen el seu propi programa de suport, com és el cas de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica, la Facultat de Ciències de la Terra i la de Filosofia. Així mateix, la Fundació Solidaritat UB impulsa un programa de suport a la recerca adreçat a l’educació per a la ciutadania global. Per últim, professors de tres facultats que imparteixen l’assignatura Tècniques de Treball i Comunicació a la Facultat de Dret han elaborat la guia pràctica 20 consells per elaborar un bon treball de recerca a batxillerat.

banner_forces_1_2

El projecte FORCES (Foment de la Recerca en els Centres de Secundària). Amb aquest projecte volen facilitar la relació entre els diferents departaments de la UB i els centres de secundària per ajudar a realitzar el treball de recerca obligatori dels alumnes de batxillerat.

images

El professorat de la UAB, a través del Programa Argó, proporciona propostes de temes i assessorament per a fer el treball de recerca de Batxillerat.

logo

Trobareu informacions i recursos per a investigar per la justícia global

logo_paula1

Suport complementari a la tutoria, que ofereix orientació personalitzada de l’alumnat interessat a explorar l’impacte del seu tema de recerca en l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible.

Es fan trobades periòdiques, en les diferents etapes de la recerca, que es coordinen amb el professorat tutor dels treballs.

– Núm. de persones: Individualment o en grups de fins a 10 alumnes

– Lloc: Espai facilitat pel centre o per l’ajuntament del municipi, o Centre UB Sants

– Horari: Les sessions a la UB es realitzen en horari de tarda. Les sessions al centre o al municipi poden realitzar-se en horari de tarda o bé, en cas de grups de fins a 6 alumnes, en l’horari de tutoria del grup.

S’ofereix la possibilitat que l’alumnat participi en grups d’assessorament temàtics, amb altres estudiants de batxillerat que investiguen el mateix àmbit.

També espot adreçar per telèfon (93 403 96 12) o correu electrònic.

logoUPC

Des de l’Escola Superior d’ENginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa ESEIAAT s’ofereix la possibilitat d’assessorar una sèrie de treballs de recerca realitzats per part d’estudiants de secundària. Estan oberts a qualsevol proposta que els vulgueu fer arribar pel que fa a la temàtica i contingut d’aquesta tipologia de treballs, en el marc dels àmbits de l’enginyeria en els que impartim estudis (Enginyeria Industrial, Enginyeria Aeroespacial i Enginyeria de Sistemes Audiovisuals).

Disposen d’un catàleg inicial de propostes sobre les següents temàtiques:

  • Automatització i Robòtica (dirigit a instituts i escoles de la ciutat de Terrassa).
  • Nous teixits intel·ligents.
  • Depuració d’aigües residuals
  • Instal·lacions solars fotovoltaiques.

Des de la Facultat de Matemàtiques i Estadística de Barcelona fan assessoria al voltant d’aquestes opcions:

  • Fem que l’ordinador resolgui sudokus
  • Buscar el camí més ràpid

tecnocampus

Oferten espais de prototipatge perquè els nois i noies amb vocacions tecnològiques puguin dur a terme els seus projectes, tant si són un treball de recerca com un projecte emprenedor. Hi rebran assessorament sobre el desenvolupament del seu “mínim producte viable” o senzillament el seu projecte personal. Entrar en el programa de prototipatge donarà dret a fer ús de les instal·lacions i els equipaments (impressió 3D, soldadors, software…).

cram-logo-2x

La Fundació per a la Conservació i Recuperació d’Animals Marins (CRAM) és una entitat sense ànim de lucre dedicada a la protecció del medi marí i de les espècies que hi habiten. Des de l’àrea d’educació, AulaCram, dóna la possibilitat a l’alumnat de Batxillerat de poder realitzar el seu Treball de Recerca al seu centre.

Itinera-amb-fons-blanc.png_991192188

El projecte ITINERA es tracta d’un projecte que es promou des de la UdL i que acull alumnat de 1r de batxillerat que s’inicia en la recerca. Està orientat a unir esforços entre la Universitat de Lleida i els centres de secundària per tal de proporcionar recursos i assessorament per a l’elaboració metodològica del treball de recerca que els nois i noies han de realitzar al llarg dels estudis de Batxillerat.

CONVOCATÒRIA DE PREMIS

avatar

Aquí es por consultar la convocatòria de premis de qualsevol temàtica, específics (àmbit científic-tecnològic; humanitats i ciències socials), d’ambits territorials concrets i treballs de recerca de temàtiques monografiques

TREBALLS DE RECERCA PREMIATS DELS QUALS VAIG SER TUTORA

 

  • Primer Premio Jóvenes Investigadores 2010

  • Premio CIRIT 2010

  • Tercer Premio ARGÓ 2010

A QUANTES PERSONES POT AFECTAR LA GRIP A?: SIMULACIÓ DE LA TRANSMISSIÓ AMB MODELS SIR I SIRS

Memoria del trabajo

  • Segundo Premio Jóvenes Investigadores 2010

  • Premio CSIC 2010

  • Premio SAN VIATOR-Sostenibilidad 2010

PROYECTO BASADO EN LA VIABILLIDAD DE LA TRANSFORMACIÓN DE UNA VIVIENDA CONVENCIONAL EN UNA VIVIENDA AUTOSOSTENIBLE EN TÉRMINOS ENERGÉTICOS

  • Primer Premio ES DE LIBRO 2011

EL CALIDOSCOPI DE LA NATURA: GEOMETRIA EUCLIDIANA I FRACTAL

  • Tercer Premio CAC 2011

TR: LA PEL.LÍCULA

Documental del trabajo sobre el trabajo de investigación

  • Mención Premio ARGÓ 2014

ESTUDI DELS COLORS DELS VITRALLS DE LA SAGRADA FAMÍLIA

Presentación Prezi

  • Premio The In Vitro Report- Exporecerca 2016

ESTUDI COMPARATIU DE LES RESISTÈNCIES ALS ANTIBIÒTICS QUE PRESENTEN ELS BACTERIS DAVANT DIFERENTS CONDICIONS MEDIAMBIENTALS EN TRES ESPAIS PÚBLICS: ESCOLA, CAP I PARC.

Presentació Issuu