Fer recerca a Secundària: Un repte per a l’alumnat i per al professorat

Si volem una educació per a tota la població, que accepti les diferències i que aprofiti la diversitat com una oportunitat per promoure l’aprenentatge entre iguals, haurem de portar a terme pràctiques educatives per estimular la creativitat, la gestió de la informació i la comunicació de resultats.

portada_fer_recerca_a_secundaria_0_44_475_308Una pràctica educativa en aquesta línia és afavorir i fomentar la realització de treballs de recerca per part de tot l’alumnat, sense exclusió, és a dir, per part de tots els estudiants de Secundària, des de primer d’ESO, no únicament aquells que estudien Batxillerat o els de millors resultats acadèmics, ja que la competència en recerca és un indicador per tal de determinar si l’estudiant ha après a treballar de forma autònoma i amb esperit crític, i aquestes característiques són unes de les finalitats educatives, més importants. Ara bé, el professorat, hem de tenir present que aprendre a fer recerques requereix temps i la realització d’activitats adients al llarg de l’escolaritat. No es pot pretendre que els alumnes en sàpiguen sense que se’ls hi hagi ensenyat.

Dades del llibre:

Editorial: Associació de Mestres Rosa Sensat

Referència: 501760   ISBN: 9788494148286

Autors: María del Pilar Menoyo Díaz

Col·lecció: Premis, 10

Pàgines: 208

Pes: 380 gr.

Any: 2014

Comprar aquí

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s